fotoradar

Odcinkowy pomiar prędkości. Ruszyły kolejne lokalizacje.

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało właśnie, że włączyło kolejny odcinkowy pomiar prędkości. Tym razem w województwie pomorskim na drodze krajowej numer 20 pomiędzy miejscowościami Borcz a Babi Dół. Długość odcinka pomiarowego to ponad 2,7 km a dozwolona prędkość do 90 km/h dla samochodów osobowych i 70 km/h dla ciężarówek. Pod koniec lutego ruszył również OPP na A2, na węźle Konin Wschód - MOP Kuny w woj. wielkopolskim. Długość odcinka pomiarowego to blisko 11,2 km, a dozwolona prędkość to 140 km/h i 80 km/h dla ciężarówek. Pełną, aktualną listę lokalizacji odcinkowych pomiarów prędkości w Polsce publikujemy na końcu tego tekstu.

Zbudowano, ale nie uruchomiono

Ciekawostką jest to, że urządzenie pomiędzy miejscowościami Borcz a Babi Dół zainstalowano wiele miesięcy temu, ale służyło tylko jako starszak. Od teraz każdy kierowca, który przekroczy średnia prędkość na tym odcinku musi liczyć się z tym, że listonosz przyniesie mandat.

Odcinkowy pomiar prędkości – legalność i konsekwencje dla kierowców

Odcinkowy pomiar prędkości (OPP) to jeden z najskuteczniejszych sposobów na egzekwowanie przestrzegania ograniczeń prędkości na drogach. Wbrew obiegowym opiniom, jego stosowanie jest w pełni legalne, a kierowcy przekraczający dozwoloną prędkość muszą liczyć się z mandatami. W tym artykule przyjrzymy się, na jakiej zasadzie działa OPP, jakie przepisy go regulują oraz dlaczego jest skuteczniejszy od klasycznych fotoradarów.

Jak działa odcinkowy pomiar prędkości?

System OPP polega na mierzeniu czasu przejazdu pojazdu pomiędzy dwoma punktami kontrolnymi umieszczonymi na określonym odcinku drogi. Na podstawie czasu przejazdu system oblicza średnią prędkość pojazdu i porównuje ją z obowiązującym limitem. Jeśli wynik przekracza dopuszczalną prędkość, kierowca otrzymuje mandat.